Czym jest transformacja cyfrowa?
Cyfryzacja daje nowe możliwości rozwoju,
również w obszarach do tej pory nie eksplorowanych.
Wdrożenie dedykowanego systemy w firmie Bamet
Transformacja cyfrowa firmy Bamet, która zajmuje się projektowaniem i produkcją urządzeń, narzędzi oraz elementów maszyn zgodnie z indywidualnym zamówieniem klienta polegała na zaprojektowaniu oraz wdrożeniu dedykowanego systemu, który miał za zadanie obsługę kluczowych procesów biznesowych w firmie. Szczególnym wyzwaniem był moduł obsługujący produkcję, z uwagi na jej specyfikę – krótkie, niepowtarzalne serie produktów oraz uproszczenie skomplikowanego procesu projektowania.
Dedykowane oprogramowanie, które zostało przez nas wdrożone u klienta to w pełni skalowalna platforma, która jest połączeniem klasycznego systemu ERP (Enterprise Resource Planning) z kompleksowym systemem MES (Manufacturing Execution System).
Proces wytwarzania zgodnie z koncepcją Lean Software Development rozpoczęliśmy od spotkań warsztatowych z zespołem osób zarządzających, których kompetencje wyczerpywały wszystkie obszary w firmie. Efektami naszej wspólnej pracy była analiza wymagań funkcjonalnych, niefunkcjonalnych i technicznych, analiza procesów biznesowych i workflow, projekt architektury systemu, projekt techniczny systemu, projekt interakcji (UX) oraz wybór optymalnej technologii implementacji i infrastruktury serwerowej.
Na etapie programowania, który realizowany był w dwutygodniowych cyklach wykonaliśmy system, który objął swoim zasięgiem wszystkie kluczowe procesy biznesowe w firmie.
Proces zarządzania zasobami ludzkimi
zarządzanie personelem i rozliczenie czasu pracy;
Proces logistyczny
komunikacja w zakresie zapytań ofertowych, ofert i zamówień;
Proces konstrukcyjny
konstrukcja i nadzór nad jakością dokumentacji techniczno-projektowej;
Proces planowania produkcji
przygotowanie i zapobieganie zaburzeniomprocesu produkcyjnego z uwzględnieniem technologii produkcji oraz zestawień materiałowych;
Proces kontroli produkcji
informacja na temat stanu realizacji zlecenia oraz kontrola jakości produktu finalnego;
Proces magazynowy
kompleksowa gospodarka magazynowa z uwzględnieniem środków trwałych i usług;
Proces zarządzania relacjami z klientem i obsługi sprzedaży
komunikacja z partnerami, planowanie sprzedaży i marketing;
Proces finansowo-księgowy
obieg dokumentów księgowych i finansowych.
Pierwszy etap transformacji przyniósł zauważalne efekty podniesienie poziomu bezpieczeństwa danych i operacji biznesowych:
System jest w dalszym ciągu rozwijany, a poprzez swoją modularność w łatwy sposób możemy reagować na oczekiwania klienta.